A szövegírás továbbra is fontos a mostani, folyamatosan növekvő online versenyben. Mivel minőségi szövegek írásával is hatékonyan lehet növelni egy webhely látogatottságát, ezért most is nagy az igény az egyedi készítésű szövegek iránt.
Mitől lesznek egyediek a marketing szövegek? Milyen szempontokat érdemes figyelembe venni, hogy eltaláljuk azt a stílust és szóhasználatot, ami megfelel a célközönségünk számára?
1) A jó marketing szöveg lényegre törő
A jól felépített marketing szöveg, legyen az egy szlogen, tévés reklám szövegezése vagy akár egy szórólapon lévő termékleírás, csak annyit mond, amennyi ahhoz kell, hogy felkeltse az olvasó vagy néző figyelmét.
Rossz példa:
A kíméletlen üzleti világban minden vállalkozásnak szüksége van a szoftverünkre ahhoz, hogy optimalizálni tudja a gyártással kapcsolatos sokoldalú munkafolyamatokat.
Jó példa:
Szoftverünk felére csökkenti a gyártási időt.
2) Az ügyfél, nem pedig a profit-éhség áll a középpontban
Egy jó marketing üzenet nem a cég szemszögéből tekint a világra, hanem az ügyfél problémáját igyekszik a fókuszba helyezni.
Rossz példa:
A több mint 20 éves tapasztalattal rendelkező mérnöki csapatunk úgy tervezte meg a termékpalettánkat, hogy ott minden árucikket rugalmasan lehessen felhasználni.
Jó példa:
Csak 10 percet vesz igénybe, hogy megtanuld használni a termékünket.
3) Könnyen érthető nyelvezet
Még a legelvontabb témákról is lehet érthetően írni, ezért nem szabad, hogy szakzsargonokkal tegyük tele a marketing szöveget, hiszen így kevés ügyfél érti majd az üzenetet.
Rossz példa:
Az értékesítést lehetővé tevő informatikai rendszerünk integrált kalkulációs keretrendszert hoz létre a profitábilis ügyfélkapcsolatok kialakítása érdekében.
Jó példa:
Segítünk az értékesítési csapatnak gyorsabban üzletet kötni.
4) Informális, de illedelmes
Kevés olyan márka maradt már, amely szinte fárasztóan formális nyelvezetet használ a kommunikációban. Fontos emiatt, hogy a marketing szöveg stílusa egyezzen a célközönség stílusával.
Rossz példa:
Mi csak és kizárólag olyan termékeket forgalmazunk, amelyek mind minőség, mind megbízhatóság szempontjából maximálisan megegyeznek a vállalatunk által képviselt értékekkel.
Jó példa:
Mindig kiváló minőség, meglepetések nélkül.
5) A jó marketing szöveg kreatív
Nyilván a szövegírónak kell rendkívül kreatívnak lennie ahhoz, hogy valóban egyedire sikerüljön az üzenet, viszont fontos ezt is kiemelni, hiszen az általános marketing szövegek nem nagyon maradnak meg az emberekben.
Rossz példa:
Ez a régióban a legtöbbet eladott termék, mely egyszerre csökkenti a költségeket és növeli a profitot.
Jó példa:
Olyan sokat fogsz spórolni, azt hiszed megnyerted a lottót.
6) Egyértelmű tartalom, mondanivaló
Egy profi marketing szöveg azonnal érthető, nincs szükség további magyarázatra.
Rossz példa:
Nincs többé sötétség, még a pincében sem.
Jó példa:
A mi lámpáinkkal még a pince sem lesz olyan sötéten ijesztő.
A fenti példákból is jól látszik, hogy a marketing szövegek mögött nemcsak egy szövegíró áll, hanem egy egész rendszer, ahol egyaránt fontos szerepet kap a kreativitás és az emberi pszichológia is.