keresőoptimalizálás

Ezért értékesek a Google keresőből érkező felhasználók

A SEO mozaikszó az angol „Search Engine Optimization” rövidítése, ami szó szerinti fordításban azt jelenti, hogy „kereső motor optimalizálás”, röviden csak keresőoptimalizálás. A SEO célja, hogy a weboldalad bizonyos kulcsszavakra keresve minél előrébb kerüljön a Google találati listáján, hiszen az emberek 90%-a csak az első oldal találatait tekinti meg. A tudatos honlapszerkesztés és igényes tartalomgyártás segítségével a te honlapod is dobogós helyre kerülhet.

Bonyolult és szövevényes algoritmus

Különbséget kell tenni az úgynevezett organikus találatok és fizetett hirdetések között. A keresőoptimalizálás során arra törekszünk, hogy minél inkább javítsuk az organikus találatokat, a Google találati lista elején azonban gyakran találkozhatunk fizetett hirdetésekkel is. A keresőoptimalizálás az elmúlt 10 évben rendkívül bonyolulttá vált, ugyanis senki sem tudja pontosan, hogy milyen algoritmusok húzódnak a háttérben, így csak néhány szempontra lehet apellálni. A kiismerhetetlenség miatt SEO szakemberek alkalmazása ma már elengedhetetlen, ha fel akarod venni a versenyt a konkurenciával. A Honlapbirodalom csapata például segít neked az élre jutni!

A világ legnépszerűbb keresőmotorja: a Google

Természetesen érdemes megjegyezni azt is, hogy a Google-n kívül számos más kereső motor is létezik, mint például a Bing, Yahoo stb., de ezeket világszerte és hazánkban is olyan kevesen használják, hogy nem éri meg a keresőoptimalizálás elvégzése. Ugyanakkor a Google-ben ez alapvető fontosságú, ha a konkurencia fölé szeretnél nőni, hiszen marketing szempontból abszolút nem mindegy, hogy a weboldalad hányadik helyen szerepel a találati listán.

keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás fontosságával sokan nincsenek tisztában, azonban csak ennek elvégzésével lehetsz eredményes az online térben.

A kulcs a felhasználói élmény fokozása

A Google folyamatosan fejlődik, újabb és újabb, számunkra ismeretlen elemek kerülnek be a SEO-ba. A 2010-es évek második felétől kezdve például egyre több mesterséges intelligencia alapú értékelés bevezetése zajlik. Noha kezdetben is meglehetősen fontos kritérium volt a látogatók, ügyfelek, vásárlók igényeinek való megfelelés, napjainkban azonban ez kezd a leginkább hangsúlyossá válni, magyarul, minél előrébb akarunk kerülni a találati listán, annál lényegesebb a felhasználói élmény fokozása.

Ezeket tartsd szem előtt!

A keresőoptimalizálás során tehát javarészt ismeretlen tényezőkkel állunk szemben, ám mégis vannak bizonyos fix pontok, amelyek kiindulási alapként szolgálnak. Az egyik legfontosabb a megfelelő minőségű és mennyiségű kulcsszavak megtalálása és elhelyezése. Ezt követi az igényes, eredeti és folyamatos tartalomgyártás, mely egyben érdekes és hasznos is a weboldal látogatóinak, így növelni tudod a kattintásokat.

Ebből a szempontból meg kell említeni az ún. OFF-PAGE SEO-t, ami lényegében a te honlapodra mutató linkeket, ajánlásokat takarja. Egyedülálló tartalomgyártás révén előbb utóbb más honlapok szerkesztői is rád fognak hivatkozni, ami ugyancsak növeli a látogatók számát. Persze mindennek alappillére a megfelelő technikai háttér, azaz a programozás minősége. Ebbe nem csak a weboldal működése, de megjelenése, átláthatósága, gyorsasága, reklámmentessége, mobilbarát felépítése is lényeges feltétel.