székhely

A székhelyszolgáltatás igénybevételének menete

Minden vállalkozásnak, cégnek rendelkeznie kell hivatalosan bejelentett székhellyel, ami egyszerű feladatnak hangzik, de nem mindig az. Persze, bizonyos esetekben előfordulhat, hogy a lakhelyünk székhelyként is tud szolgálni, azonban lehet olyan is, hogy ez nem megoldható, de olyan is, hogy egyszerűen szeretnénk megvédeni a privát szféránkat. Egy iroda bérlése, fenntartása pedig jelentős költségekkel jár, főleg akkor, ha egyébként a munkavégzéshez nem szükséges a jelenlét az alkalmazottak részéről. A székhelyszolgáltatás egyszerű megoldást nyújt minden vállalkozás számára, különösen népszerű megoldás a kisebb vállalkozások és startupok körében, akik nem rendelkeznek saját irodával vagy akik költséghatékonyabb megoldásokat keresnek.

Székhelyszolgáltatás: miért jó?

Vagy egyáltalán miért van szükség rá? Ahogy már fentebb említettük, minden Magyarországon bejegyzett vállalkozásnak kötelező székhellyel rendelkeznie. Amikor pedig nem megoldható, vagy nem szeretnénk, hogy a székhely a saját lakóhelyünk legyen, akkor bizony kell keresni egy irodát. Ez pedig logisztikai és pénzügyi terheket róhat a vállalatra, sokszor ráadásul indokolatlanul, hiszen a működéshez nem lenne feltétlenül szükséges az iroda. Ekkor lép a képbe a székhelyszolgáltatás, amelynek az előnyeit alább mutatjuk be.

  • Költségcsökkentés: Egy iroda fenntartása komoly fenntartási költségekkel jár, bérleti díj, rezsiköltség, karbantartási költsége és még rengeteg működési költség hárul ilyenkor az üzemeltetőre, a székhelyszolgáltatás ezzel szemben csak egy – összehasonlíthatatlanul alacsonyabb – szolgáltatási díjjal jár.
  • Adminisztratív segítség: A székhelyszolgáltatás nem csak arról szól, hogy papíron hova van bejelentve az iroda, hanem bizonyos adminisztratív feladatok ellátásáról. Ide tartozik például az üzleti iratok érkeztetése, iktatása. Ezen túl pedig számtalan adminisztratív, könyvelői feladatban is tud segíteni az ügyfeleinek a székhelyszolgáltató.
  • Lehetőségek tárháza: Székhelyszolgáltató segítségével megválaszthatjuk, hogy milyen városban szeretnék bejegyezni a cégünket, ami egyrészt költségoptimalizálás céljából sem utolsó, hiszen településenként eltérő például az iparűzési adó mértéke, illetve bizonyos pályázatok szempontjából is vannak előnyösebb területek.
  • Rugalmasság: A székhelyszolgáltatás segítségével a vállalkozások székhelyüket könnyedén át is helyezhetik, komolyabb logisztikai kihívások nélkül, ami különösen előnyös lehet a dinamikusan változó üzleti környezetben.

a-szekhelyszolgaltatas

A székhelyszolgáltatás igénybevétele

A székhelyszolgáltatás igénybevétele nem egy bonyolult folyamat, nincs más dolgunk, mint kiválasztani egy megfelelő szolgáltatót. A Logosz cégcsoport országszerte 25 irodával várja az ügyfeleket, akiknek a megbízható kiszolgálásáról közel 100 fős szakember gárda gondoskodik.

Miután kiválasztottuk a megfelelő szolgáltatót már nincs más dolgunk, mint megkötni a szerződést. Igény szerint a székhelyszolgáltatás mellett kérhetjük a szolgáltató segítségét bizonyos könyvelési, vagy akár cégalapítási feladatokban is. Fontos, hogy a székhelyszolgáltatóval már cégalapítás előtt fel kell venni a kapcsolatot, ugyanis Magyarországon minden cégnek rendelkeznie kell székhellyel, már rögtön az alapításkor is.

Iratkezelés a székhelyen

A székhelyszolgáltatás egyik legnagyobb előnye, hogy a szolgáltató gondoskodik olyan kötelező feladatok elvégzéséről, amit egyéb esetben nekünk kéne végezni. Ide tartozik például a hivatalos adatok átvétele, érkeztetése, iktatása, valamint a cég tulajdonosának való továbbítása.

A jogszabály szerint munkaidőben a cég részére érkező dokumentumokat a cég képviselőjének át kell vennie, illetve esetleges kényszerintézkedések esetén rendelkezésre kell állnia. Ez egy újabb érv az ellen, hogy miért nem szerencsés a lakóhelyünket megadni székhelyként, amennyiben jellemzően külső helyszínen zajlik a munkavégzés.

A székhelyszolgáltatás és az adóhatóság kapcsolata

Régi tévhit, hogy az adóhatóság rossz szemmel nézi azokat a vállalatokat, amelyek székhelyszolgáltatón keresztül jegyzik be a székhelyüket. Korábban valóban előfordult az, hogy gyakran cégtemetőként alkalmazták ezt az eljárást, azonban ma már ez nem jellemző.

2017 óta több olyan szabályozást is bevezettek, amely hatékonyan megszabja a székhelyszolgáltatás feltételeit, mind a székhelyszolgáltató, mind az ügyfél számára. Ez a terület teljes mértékben szabályozott, sőt, a legtöbb esetben a székhelyszolgáltatók és a Nemzeti Adó- és Vámhivatal kifejezetten jó kapcsolatot ápolnak.

Fotók forrása: Envato