marketing-terv-utemterv-keszitese

A térkép, ami nélkül eltévedsz a piacon – ilyen a jó marketingterv!

A sikeres marketing sosem a véletlen műve: tudatos építkezés, amihez szükséged van egy térképre. A vállalkozásod számára ez a térkép a marketingterv. Ne spórold meg ezt a lépést: tanuld meg, hogyan készítheted el, és tapasztald meg, milyen a sikeres marketing!

Elindítottál egy hirdetést a Facebookon, talán még a „Kiemelés” gombra is rányomtál, de az eredmények elmaradtak. A pénz fogyott, a vevők nem jöttek, te pedig csalódottan konstatáltad, hogy „nekem ez a marketing dolog nem működik”. Ismerős? Nem csak neked!

Ez az egyik leggyakoribb probléma, amivel a vállalkozók szembesülnek, és rendszerint egy téves hiedelemből fakad: abból a gondolatból, hogy egy-két jól eltalált poszt vagy hirdetés majd magától beindítja a bizniszt.

Hova tartasz? A célok ereje

Minden marketingterv azzal kezdődik, hogy meghatározzuk az úticélt. Sokan elkövetik azt a hibát, hogy csak annyit mondanak: „több vevőt szeretnék”. Ez azonban nem cél, hanem csak egy vágyálom. A marketingterv kényszerít rá, hogy konkrét, mérhető célokat fogalmazz meg.

Nem mindegy, hogy a márkaismertséget akarod építeni, a weboldalad forgalmát növelnéd, vagy egy konkrét termék eladásait dupláznád meg a következő negyedévben. A célod fogja kijelölni az útvonalat és a szükséges eszközöket. Ha nem tudod, hova tartasz, semmilyen szél nem lesz jó neked.

Kinek beszélsz? Az ideális vevő

A második legfontosabb pillér a célcsoportod mélyreható ismerete. A „mindenkinek eladok” stratégia a legbiztosabb út a bukáshoz. A marketingterv készítése során meg kell alkotnod a buyer personádat, az álom vevődet: képzeld el őt úgy, mint egy hús-vér embert!

Mik a problémái? Mi motiválja? Milyen félelmei vannak, és hol tölti az idejét online? A jó marketing nem tukmál, hanem releváns megoldást kínál egy létező problémára. Ha ismered a vevőd szokásait, pontosan tudni fogod, hogyan szólítsd meg úgy, hogy figyeljen rád.

Hol a helyed a piacon? Márkád pozicionálása

Mielőtt csatába indulsz, ismerned kell a terepet. A versenytárselemzés nem másolást jelent, sőt! Éppen azt segít megtalálni, hogy miben vagy más, miben vagy több.

A versenytársak kommunikációjának és csatornáinak elemzése segít megtalálni a saját pozíciódat a piacont. Mi az a különleges érték, amit csak te tudsz nyújtani? Ha ezt megtalálod, nem kell többé árversenybe bocsátkoznod, mert a vevők az érték miatt fognak választani.

Eszközök, ütemterv és a valóság

Csak miután tudod a célt, a célközönséget és a pozíciódat, akkor érdemes rátérni az eszközökre. Nem kell mindenhol ott lenned! A marketingterv segít fókuszálni: válaszd ki azt a 2-3 csatornát (legyen az Google Ads, tartalommarketing, e-mail vagy SEO), ahol a vevőid valóban jelen vannak.

A tervezés egyik legnagyobb előnye a kiszámíthatóság. Egy jó ütemtervvel és reális költségvetéssel elkerülheted a kapkodást és a pénzügyi meglepetéseket. A kampányok nem ötletszerűen követik egymást, hanem logikus rendszerben, ami stabilitást ad a vállalkozásodnak.

A terv nem kőbe vésett írás!

Végezetül ne feledd: a marketingterv egy dinamikus dokumentum. A piac változik, és neked reagálnod kell. A rendszeres elemzés, a statisztikák és visszajelzések figyelése elengedhetetlen. Ami nem működik, azt módosítani kell, ami pedig hozza az eredményeket, arra nagyobb hangsúlyt fektetni.

A marketingterv elkészítése tehát nem „papírmunka”, hanem a vállalkozói tudatosság alapköve. Ha segítségre lenne szükséged akár marketingterved kidolgozásában, akár annak végrehajtásában, a Maximum Business csapata segít Neked! Marketingedet költségből befektetéssé varázsolja a szakértőkből álló profi csapat, így véletlenszerű próbálkozások helyett kiszámítható növekedéssel fogsz tudni számolni!

Fotók forrása: maximumbusiness.hu